di 27 apr.

TECTUM GROUP: GROEI ZORGT VOOR AANWERVEN

De Tectum Group, die bestaat uit diverse bedrijven die actief zijn in de verdeling van dak- en gevelmaterialen en in de constructie van daken en gevels voor B2B-klanten, is tijdens de coronacrisis volop blijven aanwerven.

Alleen al in de eerste 3 maanden van 2021 werden meer dan 20 vacatures ingevuld bij Tectum. En dit zowel voor de uitbreiding van bestaande afdelingen als voor nieuwe functies, zoals een bedrijfsjurist of een financial controller. Tectum Group geniet dus volop mee van de boom in de bouw- en doe-het-zelfsector en doet het momenteel zelfs beter dan in het succesjaar 2020. CEO Rudy Evens: “Die groei is positief uiteraard, maar zorgt er ook voor dat we dringend op zoek zijn naar nieuwe collega’s om onze klanten de service te blijven bieden die ze van ons gewoon zijn. In onze logistieke afdeling bijvoorbeeld zoeken we meerdere magazijniers om te vermijden dat de groei die zich nu de eerste maanden van 2021 aftekent, wordt afgeremd. Toegegeven, bij de eerste lockdown hebben we even, net als iedereen, naar adem moeten happen… maar snel hebben we onze focus teruggevonden en zijn we verder gegaan op ons elan van de vorige jaren. Ook wat aanwervingen betreft.”

Tectum Group heeft zo de kans gegrepen om het juiste talent aan te trekken en de groei te versterken. Verder blijven groeien is uitstekend natuurlijk, maar vergt wel voldoende menselijk kapitaal. Net zoals veel Limburgse groeibedrijven ondervindt ook de Tectum Group dat de Limburgse arbeidsmarkt momenteel weinig mobiel is en het niet altijd evident is om de juiste profielen aan te trekken. “We hebben geluk dat we als interessante werkgever bekend staan,” vertelt HR manager Caroline Clits. “Daardoor hebben we altijd vlot talent kunnen aantrekken maar voor technische profielen moeten we toch extra inspanningen leveren.”

KLIK voor meer positieve verhalen