di 08 dec.

ECOBETON WATER TECHNOLOGIES: OUT OF THE BOX-DENKEN EN AANDACHT VOOR WAARDEN STELT EIGEN TOEKOMST OP DUURZAME MANIER VEILIG

‘Bedrijven zonder maatschappelijk doel zullen verdwijnen’, was de belangrijkste conclusie van een studie over de belangrijkste macro-economische trends. Hoe geëngageerd ben je als onderneming om een maatschappelijk probleem op te lossen?

Het Sint-Truidense ecobeton water technologies is volledig doordrongen van deze filosofie. De misschien wat koude, grijze beton die je ziet als je hun terrein oprijdt, staat in schril contrast met wie ze zijn en wat ze doen. De 110 jarige familiale KMO met de 3de generatie aan het roer is samen met de 65 medewerkers heel gericht bezig met hun ‘purpose’. Tussen 2010 en 2020 verdubbelden ze hun omzet. En tegen 2030 plannen ze dat opnieuw te doen.

Jill Aquilani, commercieel directeur: “Niet voor niets is onze slogan ‘concepts that drive society’. Wij creëren dag in-dag uit oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken en uitdagingen. We verkopen geen producten, maar ontzorgen onze klanten en bieden oplossingen.” Oplossingen voor hemelwater en huishoudelijk afvalwater zijn de meest bekende. Zo zorgen ze ervoor dat hemelwater op een natuurlijke wijze geïnfiltreerd wordt en daardoor teruggegeven wordt aan de grondwatertafel, zodat er morgen weer leidingwater van kan gemaakt worden. Onze beleidsmakers hebben aanzienlijke budgetten vrijgemaakt zodat geen enkel gezin hoeft te vrezen voor de dag dat er geen water meer uit hun kraan zou komen.

Maar het gaat veel verder: van geluidsabsorberende wanden over eigentijdse oplossingen in cortenstaal om oasen van rust te creëren op begraafplaatsen tot een specifiek in corona-tijden ontwikkelde verbindingsboom waarin mensen die verbonden zijn met elkaar dat kunnen tonen door een slot in de boom te hangen met hun namen op.

We werken al jaren met waarden die we ook benoemen in onze 6 s’en: simple, sure, solid, smart, sustainable, supportive. En dit jaar, dankzij corona, hebben we daar nog een 7de ‘s’ aan toegevoegd: de ‘s’ van solidary. Samen zorgen voor een beter geheel. Authenticiteit, transparantie en oprechtheid zijn de sleutels in the battle for the mind. Daarom ook dat we een verbindingsboom maakten voor onze eigen familie, onze eigen medewerkers. Elkaar helpen begint bij jezelf en je eigen familie: de ene dient zijn talent in de zetten om de andere zijn werkpunt weg te werken”, aldus nog Jill Aquilani.

KLIK voor meer positieve verhalen