di 17 nov.

CRÈME DE LA CRÈME: FORSE INVESTERING IN NIEUWE STICKLIJN WERPT VRUCHTEN AF

Om te kunnen beantwoorden aan de toenemende internationale vraag naar gezondere ijsproducten, investeerde de ijsfabrikant Crème de la Crème de laatste jaren fors in de uitbreiding van logistiek en een zuivelvrije productie met als orgelpunt een nieuwe sticklijn.

“Als sterk exportgericht bedrijf hakte Corona er ook bij ons fors in. Zo verloren we 25% van ons volume, met uitschieters in Israël en het Midden Oosten. Maar de recente investering in onze gloednieuwe sticklijn, waar we gezonde ijsjes op stick produceren voor o.a. Delhaize, Colruyt, enkele grote retailers in Duitsland en het enorm aan populariteit winnende Engelse Oppo, maakt dit verlies al meer dan goed. Dit jaar produceren we al 2 miljoen sticks en voor 2021 zal dat stijgen tot 6 miljoen," aldus CEO-eigenaar Rik Zweegers.

Crème de la Crème realiseert met een 48-tal medewerkers ongeveer 12 mio euro omzet en mikt op een jaarlijkse groei van 10%. De laatste tijd spitst het bedrijf zich meer en meer toe op ‘healthy’ en differentieert het zich met hun focus op low calorie ijs, zonder toegevoegde suikers en volledig plant based. Rik Zweegers: “Gezond ijs, dat toch écht lekker is, vormt nu al meer dan 50% van onze productie en dat zal enkel maar stijgen. Zo plannen we op onze sticklijn weldra ook 100% fruitijsjes en hebben we nog andere creatieve gezonde ideeën in de pipeline.”

 Knap Limburgs ondernemerschap dat door VKW Limburg graag in de verf wordt gezet.

KLIK voor meer positieve verhalen