Het sociale media landschap verandert constant. Dat je de bomen door het bos soms niet meer ziet, is dus geheel normaal. Maar je kan er niet meer omheen en sociale media is één van dé manieren om ook jouw business te laten boosten.
Sociale media is de multiplier voor marketing en recruitment. Organisaties die sociale media efficiënt gebruiken in hun communicatiemix, plukken er onmiddellijk de vruchten van. Voorbeelden hiervan kan je vinden onder de titel “Alumni” op deze pagina.
Bijblijven is de boodschap en experimenteren is troef! Maar op welke manier ga je nu aan de slag met al die verschillende sociale media kanalen en hoe bereik je de juiste doelgroep?
Tijdens Social Media Mondays, een gezamenlijk initiatief van VKW Limburg en UCLL, word je ondergedompeld in de wondere wereld van social media en krijg je praktische tips en tricks van verschillende experten om jouw bedrijf helemaal social media-proof te maken.
PROGRAMMA
Sessie 1 : Fanstrategie
ntb
-
Alles start met strategie en strategie start met kritisch nadenken over je doelstellingen en verwachtingen. In deze sessie leer je de verschillende sociale media platformen en hun karakteristieken kennen. Daarnaast ontdek je ook de belangrijkste voordelen van sociale media communicatie voor bedrijven aan de hand van cases en voorbeelden. Je leert de flow, kracht en waarde van de fans voor je organisatie en waarom iemand fan wordt. Je bepaalt de do’s en dont’s van een succesvolle sociale media aanpak.
Sessie 2 : Roadmap Interne Fans
ntb
-
Je vacatures kun je ook delen via sociale media om in contact te kunnen komen met nieuwe medewerkers. In deze sessie leer je hoe je je organisatie aantrekkelijk kunt positioneren als een betrouwbare en zorgzame werkgever die om zijn medewerkers geeft. Je leert welke opties er zijn om vacatures te publiceren en hoe de bestaande medewerkers als ambassadeur ingezet kunnen worden op de sociale media platformen.
Sessie 3 : Roadmap Externe Fans
ntb
-
Sociale media platformen zijn ondertussen communities geworden waar je de relatie onderhoudt met vrienden en kennissen. Ontdek over welke unieke aspecten jouw organisatie beschikt om daarrond een gesprek op te starten met potentiële klanten. In deze sessie leer je concreet hoe je een social media content plan kunt opstellen en implementeren, dat een duurzame community opbouwt rond je merk, medewerkers, producten en diensten.
Sessie 4 : Personal branding: LinkedIn & Social Selling
ntb
-
LinkedIn is niet enkel geschikt om aan jouw personal branding te werken, maar ook aan de uitstraling en employer branding van jouw organisatie. Je komt te weten hoe je je expertise en persoonlijke verhalen kunt delen met anderen op een authentieke manier door te leren wat de best practices zijn op LinkedIn, hoe je aan Social Selling doet en welke firma’s het goed doen in je sector.
Sessie 5: Sociale media advertisingstechnieken I : Facebook & LinkedIn
ntb
-
Je mag ervan uitgaan dat bijna iedereen op sociale media zit. Ook je potentiële klanten. Het is dan slim om je realisaties, klantengetuigenissen en aanbiedingen aan hen te tonen . In deze sessie leer je hands-on hoe je kunt adverteren op sociale media aan de potentiële klanten die op zoek zijn naar je product en diensten. En je leert hoe je bezoekers van je website, je bestaande klanten en hun connecties kunt bereiken op sociale media.
Sessie 6 : Sociale media advertisingstechnieken II : Facebook & LinkedIn
ntb
-
Elke euro die je uitgeeft aan een advertentie moet renderen volgens de principes van online marketing. Het is dan logisch dat je wil weten welke advertentie wat heeft opgebracht. In deze sessie leer je hands-on hoe je je sociale media advertenties kunt rapporteren om de nodige optimalisatiebeslissingen te nemen. Je leert op welke cijfers je moet opletten als adverteerder en welke tracering-technieken van belang zijn voor een juiste rapportage.