Social Media Mondays

  • Wat?

    Opleiding

  • Waar?

    Hogeschool UCLL

    Agoralaan Gebouw B Bus 1

    3590 Diepenbeek

  • Wanneer?

    21 oktober 2024
    4 november 2024
    18 november 2024
    25 november 2024
    2 december 2024
    16 december 2024

     

    17.30 - 20.30 u.

  • Prijs?

    € 950 (excl. btw)
    € 850 (excl. btw) voor de 2de persoon van hetzelfde bedrijf

MAAK VAN JE MERK EEN KRACHTIGE #SOCIAL INFLUENCER!

Het sociale media landschap verandert constant. Dat je de bomen door het bos soms niet meer ziet, is dus geheel normaal. Maar je kan er niet meer omheen en sociale media is één van dé manieren om ook jouw business te laten boosten.

Sociale media is de multiplier voor marketing en recruitment. Organisaties die sociale media efficiënt gebruiken in hun communicatiemix, plukken er onmiddellijk de vruchten van. Voorbeelden hiervan kan je vinden onder de titel “Alumni” op deze pagina.

Bijblijven is de boodschap en experimenteren is troef! Maar op welke manier ga je nu aan de slag met al die verschillende sociale media kanalen en hoe bereik je de juiste doelgroep?

Tijdens Social Media Mondays, een gezamenlijk initiatief van VKW Limburg en UCLL, word je ondergedompeld in de wondere wereld van social media en krijg je praktische tips en tricks van verschillende experten om jouw bedrijf helemaal social media-proof te maken.

PROGRAMMA

Sessie 1 : Fanstrategie

maandag 21 oktober 2024
  • Alles start met strategie en strategie start met kritisch nadenken over je doelstellingen en verwachtingen. In deze sessie leer je de verschillende sociale media platformen en hun karakteristieken kennen. Daarnaast ontdek je ook de belangrijkste voordelen van sociale media communicatie voor bedrijven aan de hand van cases en voorbeelden. Je leert de flow, kracht en waarde van de fans voor je organisatie en waarom iemand fan wordt. Je bepaalt de do’s en dont’s van een succesvolle sociale media aanpak.

Sessie 2 : Employer branding

maandag 4 november 2024
  • Employer branding is niet meer weg te denken als je nieuwe medewerkers wil aantrekken. In deze sessie leer je hoe je je organisatie aantrekkelijk kunt positioneren als een betrouwbare en zorgzame werkgever die om zijn medewerkers geeft. Je leert welke opties er zijn om vacatures te publiceren en hoe je jouw interne fans (= bestaande medewerkers) als ambassadeur kan inzetten.

Sessie 3 : Content plan

maandag 18 november 2024
  • Sociale media platformen zijn ondertussen communities geworden waar je de relatie onderhoudt met vrienden en kennissen. Ontdek over welke unieke aspecten jouw organisatie beschikt om daarrond een gesprek op te starten met jouw externe fans (= bestaande klanten) om potentiële klanten aan te spreken. In deze sessie leer je concreet hoe je een social media content plan kunt opstellen en implementeren, om een duurzame community op te bouwen rond je merk, medewerkers, producten en diensten.

Sessie 4 : Personal branding: LinkedIn & Social Selling

maandag 25 november 2024
  • LinkedIn is niet enkel geschikt om aan jouw personal branding te werken, maar ook aan de uitstraling en employer branding van jouw organisatie. Je komt te weten hoe je je expertise en persoonlijke verhalen kunt delen met anderen op een authentieke manier door te leren wat de best practices zijn op LinkedIn, hoe je aan Social Selling doet en welke firma’s het goed doen in je sector.

Sessie 5: Sociale media advertisingstechnieken I

maandag 2 december 2024
  • Ook jouw potentiële klanten zitten op sociale media. Het is dan slim om je realisaties, klantengetuigenissen en aanbiedingen aan hen te tonen. In deze sessie leer je hands-on hoe je kunt adverteren op sociale media aan de potentiële klanten die op zoek zijn naar jouw producten en diensten. En je leert hoe je bezoekers van je website, je bestaande klanten en hun connecties kunt bereiken op sociale media, met welke boodschap.

Sessie 6 : Sociale media advertisingstechnieken II

maandag 16 december 2024
  • Elke euro die je uitgeeft aan een advertentie moet renderen. Het is dan logisch dat je wil weten welke advertentie wat heeft opgebracht. In deze sessie leer je hands-on hoe je je sociale media advertenties kunt opvolgen om de nodige optimalisatiebeslissingen te nemen. Je leert op welke cijfers je moet letten als adverteerder en welke tracering-technieken van belang zijn voor een juiste bijsturing.