wo 12 jun.

Dagopleiding: Innovatiestrategie

  • Wat?

    Dagopleiding

  • Waar?

    VKW Limburg
    Kunstlaan 16
    3500 Hasselt

  • Wanneer?

    12 juni 2024


    09.00 - 17.30 uur

  • Prijs?

    Leden VKW Limburg: € 365,00 (excl. btw)
    Niet leden: € 420,00 (excl. btw)

Een volledige opleiding over innovatiestrategie, specifiek voor KMO’s, op één dag!

De bouwstenen van innovatie die elke manager nodig heeft! 

Innovatie is een strategische ‘multi oplosser’

Hoe vang je marktturbulenties op? Innovatie.
Hoe hou je klanten trouw? Innovatie.
Hoe bescherm en win je je marktaandeel? Innovatie.
Hoe realiseer je continuïteit in omzetten? Innovatie.
Hoe antwoord je op krimpende markten? Innovatie.
Hoe activeer je cross-selling? Innovatie.
Hoe trek je gemakkelijker nieuwe klanten aan? Innovatie.
Hoe wordt je marktleider? Innovatie.
Hoe wordt je een springlevend tweede en derde generatie familiebedrijf? Innovatie.
Hoe wordt je kost-efficiënter? Innovatie.
Hoe wordt jouw cultuur aantrekkelijk voor medewerkers:? Innovatie.
Hoe realiseer je een nog betere totaaloplossing voor klanten? Innovatie
Hoe realiseer je sterke merkbinding? innovatie.
Hoe wordt een bedrijf een runner-up? Innovatie.
Hoe wordt een startend bedrijf succesvol? Innovatie.

Duurzame groei door innovatie

Elke starter en elk doorgegroeid internationaal bedrijf weet hoe cruciaal innovatie is. Maar de KMO, tussen starter en groot bedrijf, verliest vaak, na de eerste innovatieve fase, de focus op innovatie. En daar begint dan de motor te sputteren. Geen duurzame groei zonder experimentele en innovatiestrategie!

Iedereen aan de innovatie!

Als iedereen in een bedrijf weet waar innovatie om draait, heb je een innovatief bedrijf. Niet door een sterke R&D afdeling in een starre organisatie. Dus iedereen aan de innovatie, is het credo van deze volledige dagopleiding. Op één dag krijg je alle bouwstenen voor een goed en volledig begrip over innovatie en de te nemen stappen voor innovatie in uw bedrijf.

Programma

  1. Hoe innovatie strategisch richten? (welke innovatie heb je nodig?)
  2. Hoe het vermogen om te innoveren, verbeteren?
  3. Hoe tot de beste ideeën komen, samen met klanten? (co-creatie)
  4. Hoe de juiste ideeën selecteren om te investeren?
  5. Hoe in partnerships, in open innovatie, ideeën uitvoeren?
  6. Hoe gecontroleerde en gestructureerd innovaties realiseren?
  7. Hoe door rebranding innovatie vermarkten?

 

Wat zit er voor jou in?

  • Inzicht in de brede betekenis van innovatie.
  • Inzichten in de belangrijkste stappen om innovatie te realiseren.
  • Handige modellen en checklists om innovatie te activeren.
  • Controle op het innovatieproces.
  • Vermijden van tijdverlies in innovatieprocessen in uw bedrijf.
  • Inzichten rond innovatie toegepast op uw organisatie.