do 16 mrt.

Samen fietsen voor het goede doel

De 5de editie van de #ikfietsnaarhetwerk-dag vindt plaats op donderdag 27 april 2023. Cyclis Bike Lease wil met deze sensibiliseringscampagne zoveel mogelijk werknemers motiveren om op die dag naar het werk te fietsen. VKW Limburg zet ten volle z’n schouders mee onder dit mooie initiatief en mobiliseert z’n leden voor de campagne. Zelf zetten we natuurlijk ook ons beste fietsbeentje voor!

Op donderdag 27 april vindt de Nationale #ikfietsnaarhetwerk-dag plaats. De sensibiliseringscampagne werd vijf jaar geleden in het leven geroepen door Cyclis Bike Lease. Op deze dag roept de leasemaatschappij op om met z’n allen massaal naar het werk te fietsen. Voor een betere gezondheid en het milieu, voor het samenhorigheidsgevoel en voor het goede doel. En wie weet, raken sommigen wel voorgoed overtuigd van de fiets. Werknemers die al fietsen, vinden het fantastisch dat ze een dag in de bloemetjes worden gezet.

Inschrijven via ikfietsnaarhetwerk.be

Iedere deelnemer kan zich inschrijven via de website en vrijblijvend een bedrag doneren aan het goede doel. Dat kan bijvoorbeeld de fietsvergoeding van die dag zijn, of hetgeen de werknemer bespaart op brandstof. Maar ook bedrijven kunnen een donatie geven. Thuiswerkers kunnen zich daarnaast ook registeren en een symbolische rit maken voor of na het werk. In 2022 schreven bijna 20.000 werknemers zich in. Samen trapten ze 427.000 kilometers bij elkaar. Voor iedere deelnemer, werd er één euro ingezameld voor Habbekrats vzw.

Dit jaar hoopt Cyclis Bike Lease op 25.000 enthousiaste fietsers.

Steun twee goede doelen

#ikfietsnaarhetwerk zamelde al 3 jaar op rij geld in voor Habbekrats, een kleurrijke organisatie die zich inzet voor kansarme kinderen en jongeren. Cyclis Bike Lease heeft ook een groot hart voor dieren en steunt daarom met haar campagne nu ook een tweede goed doel: Het Natuurhulpcentrum in Oudsbergen, een opvangcentrum voor zieke en gewonde wilde inheemse dieren. Het ingezameld bedrag wordt 50/50 verdeeld over beide goede doelen.