ma 19 dec.

De Warmste Werkgeversorganisatie

Omdat De Warmste Week dit jaar plaats vindt in het Hasseltse Stadspark, in feite de ‘voortuin’ van VKW Limburg, zetten ook wij als werkgeversorganisatie graag ons warm hart open.

Door het ter beschikking stellen van onze accommodatie voor de organisatie, door de megafoon te vormen om de acties van onze leden-bedrijven mee bekend te maken en door zelf actief het laptop-project van Ondernemers voor een Warm België te steunen. Om zo de solidariteitsactie van de VRT, die dit jaar in het teken van kansarmoede staat, actief mee te steunen.

De Warmste Week vindt dit jaar plaats in het Hasseltse Stadspark, vlak aan het Cultuurcentrum en als het ware dus in de ‘voortuin’ van VKW Limburg. Zodra we wisten dat dit de locatie vormt van deze mooie solidariteitsactie van de VRT, hebben we zitten denken hoe ook wij als waarden-gedreven werkgeversorganisatie ons steentje konden bijdragen.

We zijn blij dat we onze accommodatie ter beschikking kunnen stellen voor de organisatie als hun zenuwcentrum en uitvalsbasis, voor hun persconferenties, voor hun diverse partneravonden die elke avond doorgaan en waar tal van politici en prominenten de revue passeren en voor het hosten van journalisten.

Bovendien hebben we onze leden-bedrijven opgeroepen om hun acties om geld in te zamelen in het kader van De Warmste Week aan ons kenbaar te maken zodat wij mee de megafoon konden vormen voor het breder bekend maken van die acties. En dit via onze website en via onze sociale mediakanalen.

En last but not least ondersteunen we zelf het laptop-project van Ondernemers voor een Warm België door actief onze leden op te roepen om hun nog werkende laptops die niet meer gebruikt worden te schenken zodat ze terecht komen bij kansarme gezinnen, waar ze dikwijls het verschil kunnen maken, bijvoorbeeld in het leven van een kind. ‘Maak heartware van je hardware’ is dan ook een oproep die we fors steunen via actieve promotie in onze talrijke werkgroepen en via al onze communicatiekanalen.

Ruben Lemmens, gedelegeerd bestuurder van VKW: “Als waarden-gedreven werkgeversorganisatie zijn we niet blind voor de problematiek van kansarmoede. Het is dan ook niet meer dan normaal dat ook wij met alle plezier ons steentje bijdragen aan deze grootst opgezette solidariteitsactie. We zijn fier dat ondernemend Limburg massaal ingaat op de oproep om deze solidariteitsactie van de VRT te steunen.”