Moedig je medewerkers aan ervoor te kiezen het beste van zichzelf te geven bij het nastreven en behalen van topresultaten.
In een snel veranderende wereld is het belangrijk dat je medewerkers blijven leren en groeien. De arbeidsmarkt is krap en je wil je beste mensen niet alleen vandaag maar ook morgen kunnen inzetten op je belangrijkste projecten. Leren en groeien kan op verschillende manieren. Aanmoediging, steun, feedback en uitdaging zijn daarbij altijd essentieel. Dat is wat een goed opgeleide interne coach doet, naast haar/zijn reguliere functie.
Wanneer je wil dat je medewerkers:
- echt voor resultaten gaan
- daarvoor zelf de verantwoordelijkheden willen nemen
- ervoor kiezen het beste van zichzelf te geven
- gemotiveerd blijven
- en zich verder blijven ontwikkelen
dan kan een goed opgeleide, interne bedrijfscoach daarin een cruciale rol spelen.
Na deze erg praktische en interactieve opleiding ‘Interne bedrijfscoach’ kunnen de deelnemers:
- Collega’s helpen bij het realiseren van de doelstellingen van de organisatie (en van zichzelf)
- Feedback geven die gericht is op groei, een verhoogd zelfbewustzijn en grotere doelgerichtheid
- De ‘trusted partner’ zijn die anderen aanmoedigt en ondersteunt bij hun professionele en persoonlijke groei
- Medewerkers en collega’s zelf laten ontdekken welke sterktes ze vandaag al hebben en kunnen inzetten
- De juiste vragen stellen die medewerkers en collega’s aanzetten tot het zelf zoeken naar - en invoeren - van de beste oplossingen
BESTEMD VOOR
- leidinggevende en andere professionals die in hun organisatie hun medewerkers het vertrouwen én de verantwoordelijkheid willen geven om resultaten te halen en doelstellingen te realiseren
- bedrijfsleiders die willen inzetten op een groter eigenaarschap van hun medewerkers
- HR business partners en officers die hun coachende gespreksvaardigheden verder willen verfijnen
programma
Wat motiveert mensen echt en welke rol kan ik daarin spelen als interne coach?
dinsdag 18 februari 2025
-
Veilige leergroep vormen
-
Wat voor een coach kan en wil ik zijn/worden: de mindset van de interne coach
-
ABC van motivatie: wat motiveert mensen en wat betekent dat voor coachen
-
'Rapport maken, verbaal en non verbaal': echt verbinding maken, hoe doe je dat?
-
De anatomie van vertrouwen
Aan de slag met coaching: de voornaamste vaardigheden van de coach
dinsdag 18 maart 2025
-
Actief luisteren
-
Vragen stellen in plaats van oplossingen aanreiken
-
Feedback geven als coach, gericht op de toekomst ('feed forward')
Verder oefenen met coachende vaardigheden
dinsdag 22 april 2025
-
Omgaan met emoties tijdens een coaching gesprek, van jezelf en die van de collega die je coacht
-
Soorten vragen van de coach en hun doelstellingen
-
Structuur van - en fases tijdens - het coaching gesprek
Terugkomsessie 1
dinsdag 20 mei 2025
Terugkomsessie 2
dinsdag 9 september 2025
Tijdens twee halve terugkomdagen krijg je tenslotte de gelegenheid om via de gestructureerde leervorm van intervisie (of 'peer coaching') te leren van de ervaringen van je collega's. Na afloop zal je ook zelf een leergroep binnen je organisatie kunnen begeleiden.