innovatiebezoek HEADING

VKW op innovatiebezoek

VKW Limburg is over de grenzen op zoek gegaan naar inspirerende innovatiecases:

 

  • ACTUAL | 3D GEBASEERD BUSINESSMODEL

    VKW Limburg was op bezoek bij Aectual in Amsterdam. Aectual heeft 3D printers ontworpen om met gebruik van duurzame materialen “customizable architecture” naar de wereld te brengen. Zo is het mogelijk bouwonderdelen als trappen, tegels, en wanden helemaal op maat te produceren. Op Schiphol Airport, in de Nike Store, en in BMW Welt komen mensen dagelijks met hun producten in aanraking. In deze video vertelt CEO Hans Vermeulen ons over het ontstaan van het bedrijf en de talloze mogelijkheden in materiaalgebruik en vormgeving.

    https://www.aectual.com/

  • THE AVOCADO SHOW | HYPERFOCUS

    VKW Limburg was op bezoek bij The Avocado Show in Amsterdam. Een restaurant met hyperfocus op avocado gerechten. Binnen 2 jaar uitgegroeid naar 3 vestigingen in Amsterdam en 1 in Brussel. Nog voor de opening trok dit restaurant tienduizenden volgers op Instagram. Pretty Healty Food noemt co-founder Ron Simpson het concept. Maar het is meer dan mooi en voedzaam eten... The Avocado Show is uitgegroeid tot een heus lifestyle brand.

    https://theavocadoshow.com/

  • RDM ROTTERDAM | SLIMSTE HAVEN TER WERELD

    VKW Limburg was op bezoek bij de voormalige Rotterdamsche Droogdok Maatschappij. RDM Rotterdam is nu, verrassend dicht bij de stad, een inspirerende plek waar bedrijven, studenten en onderzoekers samenwerken aan technische projecten met een sterke focus op de haven. Zo werken ze aan de uitbouw van de 'slimste haven' ter wereld. In het RAMLAB bijvoorbeeld ontwikkelen ze 3D printing voor onderdelen in metaal zoals scheepsschroeven. In deze video neemt programmadirecteur Jouke Goslinga ons mee en nodigt uit om vooral zelf te gaan kijken.

    https://www.rdmrotterdam.nl/

  • PORTXL | LAAGDREMPELIGE WINDENERGIE

    VKW Limburg was op bezoek bij PortXL in Rotterdam. Een start-up accelerator helemaal gefocust op innovatieve oplossingen voor de haven en de maritieme markt. In deze video stellen we FLOWER TURBINES LLC en MapGage.com voor. Flower Turbines heeft kleine windturbines ontwikkeld zodat ook particulieren en kleine bedrijven windenergie kunnen leveren aan het smartgrid. Mapgage is een mobile applicatie, die bouwbedrijven in staat stelt onderhoudsinspecties in het veld digitaal te documenteren en via de cloud te delen met stakeholders.

    https://portxl.org/

  • FIT | CONTACT LEGGEN OM INNOVATIE TE REALISEREN

    VKW Limburg was op bezoek bij FIT in Helsinki, Finland. Flanders Investment & Trade is een overheidsorganisatie die Vlaamse export naar het buitenland ondersteunt. Dankzij een uitgebreid netwerk van experten en meer dan 90 vestigingen over heel de wereld, vergemakkelijken ze Vlaamse exportbedrijven om hun activiteiten te handhaven en uit te breiden. Zo koppelen ze exportbedrijven aan lokale importeurs maar begeleiden ze Vlaamse ondernemers ook tijdens prospectiebezoeken aan het land.

    https://www.flandersinvestmentandtrade.com/nl

  • MARIA 01

    VKW Limburg was op bezoek bij Maria 01 in Helsinki. De vzw ontstond in 2014 in een voormalig ziekenhuis. Maria 01 is een combinatie van een gemeenschap van ondernemers, een campus voor technische teams en een club voor technologie

    https://maria.io/

  • NAAVA | GROENE INNOVATIE

    VKW Limburg was op bezoek bij Naava in Helsinki. Naava is een Finse onderneming met als ultieme doelstelling voor gezondere en gelukkigere werkplekken te zorgen door een verbinding met de natuur tot stand te brengen. Een innovatie ‘groene muur’ van levende planten zorgt voor een gezonde luchtcirculatie.  Naava verhuurt en verkoopt de planten en zorgt voor het onderhoud, zo vertelt partner van het bedrijf Martti Siniharju.

    https://www.naava.io/

  • NEOGAMES | GAME COMMUNITY

    VKW Limburg was op bezoek bij Neongames in Helsinki, de hub van de Finse game industrie.  Neogames is een ledenorganisatie met momenteel 130 aangesloten leden vertelt KooPee Hiltunen, directeur van Neogames. De leden zijn gameontwikkelaars, gameresearch institutes en servicebedrijven. Gamercommunity staat centraal in de werking van Neogames, het zwaartepunt hierbij ligt in de interactie tussen ontwikkelaar en speler.

    https://www.neogames.fi/

  • ULTIMA | ECOLOGISCH CULINAIR

    VKW Limburg was op bezoek bij Ultima in Helsinki. Tommi Tuominen verwelkomt ons in een van de vier Ultima vestigingen waar hij eigenaar van is. De puurheid en herkomst van de ingrediënten bepalen mee het succes van zijn restaurants. De restaurants plaatsen duurzaamheid centraal,  veel ingrediënten worden in het restaurant zelf gekweekt.

    https://restaurant-ultima.fi/

  • WHIM | WERELDWIJD MOBIEL

    VKW Limburg was op bezoek bij Whim. Whim ontwikkelde een applicatie die al uw mobiliteitsnoden bundelt. Een goed openbaarvervoer systeem is de ruggengraat van de app, maar het gebruik van deelfietsen, taxi’s,… behoren tot de mogelijkheden. De onderneming is in Helsinki opgericht omdat de oprichters Finnen zijn. De bedoeling is om op termijn een globaal netwerk uit te bouwen, zodat gebruikers overal ter wereld via de app hun mobiliteit kunnen plannen.

    https://whimapp.com/

  • TALLINN| STARTUP HUB

    VKW Limburg was op bezoek in Tallinn. Hier spraken we met George Groshkov, een lokale consultant. George is een voormalig werknemer van Pipedrive, één in een hele reeks succesverhalen van startups. Pipedrive is gespecialiseerd in CRM software, om verkoopsresultaten te helpen visualiseren. De onderneming ligt in een creatieve hub, waar heel wat startups zijn gehuisvest.

    https://www.visitestonia.com/en/tallinn-creative-hub

  •  
  • WB otto gourmet

    OTTO GOURMET | HIGH PRICE STRATEGY

    Sinds de oprichting in 2005 in de buurt van Aken, heeft OTTO GOURMET zich ontwikkeld tot een van de meest prestigieuze leveranciers van premium voedsel. Momenteel zorgen 120medewerkers voor ongeveer 1.000 chef-koks en ongeveer 65 duizend particuliere klanten. Tien van de elf huidige driesterrenkoks in Duitsland kopen hun vlees bij OTTO GOURMET.

    Lees HIER meer
    https://www.otto-gourmet.de/

  • WB My Muesli

    MYMUESLI | MASS CUSTOMIZATION

    Mymuesli is in 2007 opgericht door drie vrienden die samen in het kleine stadje Passau in Beieren hebben gestudeerd. Hubertus en Max zijn naarBerlijn verhuisd en hebben het marketingteam meegenomen. De productie is nog steeds in Passau. De onderneming onderscheidt zich door biologische muesli te produceren, zonder toegevoegde smaken, kleuren of suiker.

    Lees HIER meer
    https://www.mymuesli.com/

  • WB The barn

    THE BARN | FAIR TRADE

    The Barn is een toonaangevende koffiebranderij en een pionier in het produceren van koffie van de hoogste kwaliteit in Duitsland. De missie van The Barn is om hun klanten te helpen te vertragen en echt te genieten van hun kopje koffie, dit sluit aan bij een nieuwe trend, slow food. Het streven naar perfectie levert premium prijzen op die echte fairtrade met de koffieboeren mogelijk maakt.

    Lees HIER meer
    https://thebarn.de/

  • WB Prinzessinnengärten

    PRINZESSINNENGÄRTEN | CIRCULAIRE ECONOMIE

     De stad wordt meer en meer de allesbepalende plaats voor de ontwikkeling van een duurzame manier van eten, leven en bewegen. De stad van de toekomst moet daarom een klimaatvriendelijke, aangename plek zijn om te wonen, waar zorg wordt besteed aan het behouden en koesteren van groene ruimtes. Prinzessinnengärten is zo een nieuwe stedelijke groenplaats.

    Lees HIER meer
    https://prinzessinnengarten.net/

  • WB CitizenM

    CITIZENM | BLUE OCEAN STRATEGY

    Madeline Stone van Business Insider beschrijft de rond 2005 in Amsterdam opgerichte hotelketen citizenM als een van de populairste merken in de moderne hotelindustrie. In 2019 nam het Singaporaanse staatsfonds GIC Private Limited een 25% aandeel in het bedrijf bij een waardering van2 miljard. De hotelketen heeft ondertussen wereldwijd bijna 20 locaties en claimt regelmatig topposities op hotel websites

    Lees HIER meer
    https://www.citizenm.com/nl/

  • WB Coca-Cola London Eye

    THE COCA-COLA LONDON EYE | MERKIDENTITEIT

    Coca-Cola is al meer dan een eeuw vertegenwoordigd in Londen. In 2015 werd Coca-Cola de officiële sponsor van de London Eye. De London Eye is de populairste betaalde toeristische attractie in het Verenigd Koninkrijk, met meer dan 3,5 miljoenbezoekers per jaar.

    Lees HIER meer
    https://www.londoneye.com/

  • WB Bootstrapcharity

    BOOTSTRAP CHARITY | SOCIAL ENTREPRENEURSHIP

    Bootstrap Charity is een sociale onderneming die zich inzet voor een positieve impact op de buurt in Dalston, Hackney, een armere wijk in Londen. Bootstrap biedt werkruimte en ondersteuning aan lokale startups, sociale ondernemingen, en goede doelen initiatieven. Bootstrap werd al in 1977 opgericht en is daarmee een van de oudste co-working spaces in Londen.

    Lees HIER meer
    https://www.bootstrapcharity.com/

  • WB Monocle

    MONOCLE | MULTI-CHANNEL STRATEGY

    Het tijdschrift Monocle is opgericht in Londen en heeft zijn hoofdkantoor in het chique Marylebone. Het lifestyle magazine behandelt international affairs, design en fashion. Bovendien onderhoudt Monocle een radiostation, publiceert boeken, en verkoopt producten ontworpen in samenwerking met beroemde designers.

    Lees HIER meer
    https://monocle.com/

 

Mede mogelijk gemaakt door:

logo's efro vlaio fit

vlaio & provincie Limburg


en in samenwerking met dr. Jochen Barth, IMIO Holding (jochen@imioholding.nl)