Afb. website

Social Media Mondays @ UCLL

Hogeschool UCLL en VKW Limburg begeleiden bedrijven en organisaties om het beste uit sociale media te halen.

WAAROM?
Sociale media bieden een nieuwe en doeltreffende manier om gericht in contact te komen met potentiële klanten, leveranciers of kandidaat-medewerkers.

Het social media landschap is de laatste jaren echter sterk veranderd. Er zijn oneindig veel kanalen en dagelijks komen er nieuwe tools bij. Het is niet altijd even duidelijk welke social media kanalen je moet gebruiken, en op welke manier, om de juiste doelgroep met de juiste content te bereiken. Om jou daarbij te helpen, brengen wij de belangrijkste kanalen in kaart en geven we concrete tips en praktische opdrachten om er zelf mee aan de slag te gaan.

Concreet zul je sociale media leren gebruiken om

  • meer klanten te bereiken
  • de loyaliteit van je bestaande klanten te verhogen
  • nieuwe medewerkers te vinden
  • je reputatie in je sector te versterken
  • ze efficiënter als advertentiekanaal te gebruiken

HOE?
Elke trainingssessie focust op hoe je social media kan inzetten om een bepaalde nood van je bedrijf aan te pakken. De sessies worden gegeven door ervaren social media marketeers die elk in een bepaald social media kanaal gespecialiseerd zijn. In elke sessie krijg je de nodige inspiratie, geïllustreerd met concrete voorbeelden. Zo leer je niet enkel concepten en technieken, maar zet ze ook in de praktijk om door middel van concrete opdrachten voor jouw bedrijf.

Op het einde van deze sessies

  • weet je welke social media optimaal zijn om jouw bedrijfsdoelstellingen te bereiken;
  • ben je in staat om zelf effectieve content te creëren;
  • ken je de technieken om deze te verspreiden en het bereik te vergroten via advertenties of organisch bereik;
  • kun je de effectiviteit van je posts/advertenties meten en
  • weet je hoe je inzicht kunt krijgen in de acties die mensen uitvoeren op je website.

PROGRAMMA
De trainingssessies zullen telkens doorgaan op een 'Monday' van 18u00 tot en met 20u30:

07/10 - Social media als rekruteringsmiddel
Hoe werkt social media, hoe kan je het gebruiken om je marketingstrategie uit te voeren, te communiceren en te leren?
Case: Vacature adverteren op Facebook & LinkedIn

21/10 - Social media als middel voor transparante communicatie
Een traditionele marketingcampagne is een monoloog. Via social media marketing willen we als merk/bedrijf in dialoog treden met onze consument of onze stakeholders. Hoe doe je dat? Waar moet je op letten en wat zijn de typische valkuilen? Wat is contentmarketing? Hoe ga je om met een 'trol' en hoe maak je ambassadeurs voor je merk/bedrijf?
Case: Team voorstelling op Facebook & Instagram

04/11 - Social media als fun en inspiratie voor je klanten
Gedurende 3 opeenvolgende sessies (04/11 - 18/11 - 02/12) gaan we praktisch aan de slag met de belangrijkste sociale netwerksites. Hoe maak je een bedrijfspagina? Hoe vind je fans, ambassadeurs, ...? Wat werkt? Wat werkt niet? Tips & tricks om gedeeld en gevolgd te worden? Samen werken we een geïntegreerde campagne uit van A tot Z.
Case: Advertentie van concurrentie analyseren op Facebook

18/11 - Social media als instrument voor mond-tot-mondreclame
Case: Remarketing op Facebook & Instagram

02/12 - Social media als visitekaartje
Case: LinkedIn B2B relatiebeheer

16/12 - Social media als analytics tool
Hoe kan je social media gebruiken om te leren? Wat kan je leren van je concurrenten? Wat van je consumenten? Waar is je doelgroep? Welke nieuwe technologieën zijn beschikbaar op de markt? Welke kan ik gebruiken om te innoveren.
Welke zijn de belangrijkste wettelijke aspecten van social media? En hoe zit het met de privacy wetgeving? Wat met auteursrechten? Waar moet ik rekening mee houden als ik een wedstrijd organiseer via Facebook?
Case: Paginastatistieken, A/B testings, Budget Optimalisatie

VOOR WIE?
Voor ondernemers en medewerkers:

  • die hun eerste stappen op sociale media reeds hebben gezet, maar niet over de expertise/mankracht beschikken om het potentieel van sociale media ten volle te benutten.
  • die willen leren hoe ze sociale media kunnen gebruiken om hun doelgroep beter te bereiken, om meer offertes of leads te genereren of om nieuwe medewerkers aan te trekken.

PRAKTISCH
De #SocialMediaMondays vinden plaats op Campus Diepenbeek in Gebouw S (Gebouw Management) van Hogeschool UCLL.
Vanaf 17u30 staat het Social Media Coaching Team klaar om jullie welkom te heten.
Drank en broodjes zijn voorzien.
Lesmateriaal wordt digitaal of op papier ter beschikking gesteld. Dit is in de prijs inbegrepen.
Tijdens de sessies en/of de pauze is er gelegenheid om aan ervaringsuitwisseling te doen en te netwerken.

KOSTPRIJS
Deelname in de kosten bedraagt 800 euro (excl. btw).

Bij meerdere deelnemers per bedrijf, betaal je 700 euro (excl. btw) vanaf de tweede deelnemer. Onder bepaalde voorwaarden is gedeeltelijke subsidiëring via KMO-portefeuille mogelijk. Kosteloos annuleren kan schriftelijk tot en met 1 oktober 2019.

vkwacademy_full

Locatie
Hogeschool UCLL
Agoralaan 1, gebouw S
3590 Diepenbeek
Belgiƫ
Datum
2019-10-07T17:30:00
Tijd
2019-10-07T17:30:00
Aanmeld periode
2019-06-27T09:00:00  t/m  2019-10-07T19:00:00
Prijs
€ 800 (excl. btw) - vanaf de tweede deelnemer per bedrijf betaal je € 700 (excl. btw)

Persoonlijke gegevens

Schrijf eerst jezelf in, verzend deze inschrijving. Nadien kan je pas een extra deelnemer zoals partner of zakenrelatie inschrijven.
Inschrijving:
mezelf
partner/echtgeno(o)t(e)
zakenrelatie of collega
Voornaam*):
Achternaam*):
Functie:
Bedrijf*):
Adres:
Postcode:
Gemeente:
Ondernemingsnummer:
Tel./GSM*):
E-mail*):
PO nummer:
Ondernemingsnummer t.b.v. facturatie:
Afwijkende afspraken m.b.t. facturatie:
Ja
Nee
Toelichting afwijkende afspraken: