2020 HR Labo Thuiswerk WEBSITE

Online opleiding 'Thuiswerk, een nieuwe realiteit?'

MAAK VAN THUISWERK EEN SUCCES MET HET THUISWERK-LABO

De huidige gezondheidscrisis zorgt voor heel wat veranderingen. De algemene acceptatie van thuiswerk is daar één van de belangrijkste van. Bijna de helft van de werkgevers geeft aan te evolueren richting een toekomstgericht thuiswerkbeleid.

Om je thuiswerkbeleid op een duurzame manier te verankeren is een juridisch kader onontbeerlijk. Dit juridisch kader en meer bieden wij in samenwerking met Acerta aan in ons thuiswerk-labo.

In het thuiswerk-labo gaan we concreet en interactief te werk rond het ontwikkelen van een duurzaam thuiswerkbeleid aan de hand van:

  • Een doelgroep analyse
  • Een thuiswerkpolicy en gedragspolicy
  • Een actieplan op vlak van het ontwikkelen van gedrag, kennis en competenties
  • Een overzicht van de nodige tooling in geval van thuiswerk
  • Een kosten-baten analyse
  • Een impactanalyse en langetermijnvisie

Sarah De Groof - Senior legal consultant Acerta, gastdocente KU Leuven. Sarah De Groof is geïntrigeerd door het evenwicht tussen privé en werk. Dat onderzocht ze grondig aan de KU Leuven in haar doctoraatsstudie "Arbeidstijd en vrije tijd in het arbeidsrecht: een juridisch onderzoek naar work-life balance". Ze is ook gastdocente aan de KU Leuven en doceert er arbeidsrecht. Bij Acerta zet ze de theorie om in de praktijk en gaat samen met organisaties en ondernemingen op zoek naar hoe ze hun medewerkers gemotiveerd kunnen houden. Met een flexibel en aantrekkelijk loonpakket bijvoorbeeld. Of door keuzemogelijkheden aan te bieden op het vlak van arbeidstijd: flexibele werkroosters, thuis- en telewerk, enz. Ze zorgt er daarbij steeds voor dat de gekozen oplossingen juridisch correct en gedragen zijn, met een gunstig effect op de work-life balance van medewerkers. 

Kristel Minten - HR Project manager
Kristel Minten is HR-architect en transformatiemanager bij het team BoostHr. Dit team adviseert en ondersteunt HR-departementen om hun werking en koers te optimaliseren. Gewapend met grondige HR-kennis en project- en procesmanagement skills, slaagt Kristel erin om HR-afdelingen klaar te maken voor de uitdagingen van de toekomst. 

Bestemd voor HR-verantwoordelijken en zaakvoerders.

PROGRAMMA

Woensdag 24 februari 2021

  • Hoe past thuiswerk in de missie, visie en waarden van je onderneming?
  • Doelgroep-analyse met het oog op de verdere implementatie van thuiswerk.
  • Ontwerpen van langetermijnvisie met de impact van thuiswerk op andere HR-activiteiten.
  • Ontwerpen van principes/afspraken m.b.t. thuiswerk voor de onderneming en uitwerken tot een heuse thuiswerkpolicy.
  • De uitgangspunten in kaart brengen voor een beleid dat motivatie van medewerkers kan stimuleren.

Woensdag 3 maart 2021

  • In kaart brengen van het gewenste gedrag en afspraken voor medewerkers en leidinggevenden.
  • In kaart brengen van de acties die nodig zijn per departement op vlak van processen, systemen en mensen om de dienstverlening te waarborgen in geval van thuiswerk.
  • Kosten-en batenanalyse van thuiswerk en uitwerking in een business case.
  • In kaart brengen van de impact op arbeidsovereenkomsten:
    • Arbeidstijd & thuiswerk
    • Aandeel kantoortijd & thuiswerktijd
    • Onkostenvergoeding
    • IT-ondersteuning

PRAKTISCH

Omwille van de huidige corona-maatregelen is dit een online opleiding geworden (Teams). Elke sessie gaat door van 8u30 tot 13u00. De sessies worden interactief gemaakt aan de hand van virtuele break-outrooms en er worden regelmatig pauzes voorzien.

Ter ondersteuning van de workshop bieden we ook een papieren werkboek aan dat we per post toesturen. Zo kan je onmiddellijk notities nemen om als handvaten te gebruiken bij het uitschrijven van het Thuiswerk Charter voor jouw organisatie.
Indien gewenst, gelieve het postadres waarnaar we dit mogen toesturen in te vullen in het inschrijfformulier. Uiteraard kunnen we ook een digitale versie hiervan bezorgen.

De kostprijs bedraagt € 680 (excl. btw) per persoon. Voor de inschrijving van een collega (2de persoon van hetzelfde bedrijf) betaal je € 340 (excl. btw). Per bedrijf mogen er maximum 2 personen inschrijven. Onder bepaalde voorwaarden is gedeeltelijke subsidiëring via KMO-portefeuille mogelijk. Kosteloos annuleren kan schriftelijk tot en met maandag 15 februari.

In samenwerking met:

Logo in samenwerking met Acerta

Locatie
Online



Datum
2021-02-24T08:30:00
Tijd
2021-02-24T08:30:00
Prijs