2021 MC innovatief ondernemen WEBSITE

Masterclass innovatief ondernemen

HAAL MEER UIT JOUW BEDRIJF EN VERLENG DE LEVENSDUUR VAN JOUW BEDRIJF MET 360° INNOVATIE OPLEIDING!

Innovatie is voor elk bedrijf de motor van differentiatie en de basis van een lang bestaan. Eigenaars en CEO’s van succesvolle familiebedrijven in derde en vierde generatie zeggen altijd dat ze zichzelf voortdurend heruitvinden. Tijdens crisissen zijn innovaties nog belangrijker om sneller en beter te profiteren van de herstelfase uit een crisis. Innovatie is cruciaal.

Innovatie heeft veel gezichten. Het kunnen strategische, radicale, grote of ‘smart’ innovaties zijn. Het kunnen product-, service- of strategische innovaties zijn. Het kunnen innovaties zijn met weinig of veel risico’s. Het kunnen culturele, proces-, meerwaarde of technische innovaties zijn. Het kan gericht zijn op bestaande ‘red markets’ of nieuwe markten creëren, de zogenaamde ‘blue oceans’. Het kan dit en nog veel meer zijn.

De 8 sessies van de masterclass, gespreid over 8 maanden, zijn heel logisch geordend. De opleiding start met het bepalen welke innovaties jouw bedrijf en strategie nodig heeft en dus gaan we jouw innovatie strategisch leren richten (sessie 1). Dan moeten we zorgen dat de organisatie voldoende capaciteit en creativiteit bezit om te innoveren, en dus voldoende innovatievermogen heeft (sessie 2). Daarna is het tijd om de juiste concrete innovaties te gaan realiseren, en dat doen we best op basis van trendsonderzoek en co-creatie technieken, samen met klanten. Heel veel tips en werkwijzen worden gegeven om dicht bij de behoeften van klanten te innoveren (sessie 3 en 4). Als de ideeën zijn gecollecteerd, moeten we bepalen waarin geïnvesteerd wordt en hoe we ze procesmatig gaan uitwerken (sessie 5). Dat kan zowel extern, in open innovatie, met partnerships en strategische allianties (sessie 6), als intern, door gecontroleerd en gefaseerd de ideeën binnen de organisatie te realiseren en te introduceren in de markt (sessie 7). Bij die lancering verandert altijd het eigen bedrijfs- en productmerk omdat innovaties merkassociaties toevoegen. Ook moet je innovaties soms een plaats geven tussen de andere productmerken en is verandering van de merkarchitectuur aan de orde (sessie 8).

Na deze opleiding organiseren we nog een impactsessie om de impact van deze grondige maar ook praktisch toepasbare kennis te evalueren in jouw bedrijf. De bedoeling is om tijdens deze 360° innovatie opleiding reeds impact te realiseren in jouw bedrijf door concrete toepassingen.

Geert Vanhees van 4Growth heeft een achtergrond van 12 jaar doceren bij Vlerick in management programma’s rond business strategie, marketing, communicatie en op KMO’s gerichte programma’s. Hij doceert ook reeds 10 jaar de Mini-MBA, productmanagement en marketing voor niet-marketeers bij NCOI (het vroegere Wolters Kluwer Opleidingen) en is ook al 6 jaar gekend van de succesvolle Masterclass Groei bij VKW. Geert ontwikkelde in de laatste 17 jaar, voor meer dan 250 bedrijven groei- en innovatiestrategieën, voor BEL-20 en internationale bedrijven tot KMO’s en zetelt in een aantal Raden van Advies. Hij is gekend voor een bewezen eigen methodologie en praktische aanpak dat gericht is op direct resultaat.

Bestemd voor
zaakvoerders, ondernemers, bedrijfsleiders, business unit managers, stafmedewerkers, marketing managers, innovatiemanagers, R&D managers

Doelstelling
Zelf jouw innovatiemanagement volledig beheersen door de aangereikte praktische modellen, eenvoudige inzichten, bruikbare handvaten en een duidelijke methode.

PROGRAMMA
vrijdag 24 september 2021
Creëer jouw eigen innovatieve bedrijfsstrategie

donderdag 21 oktober 2021
Verhoog het innovatievermogen van jouw organisatie

donderdag 25 november 2021
Verhoog jouw competitief voordeel door co-creatie met klanten - deel 1

donderdag 16 december 2021
Verhoog jouw competitief voordeel door co-creatie met klanten - deel 2

donderdag 20 januari 2022
Zorg voor het beter uitwerken van ideeën en het nemen van de juiste investeringsbeslissingen

donderdag 24 februari 2022
Weet wanneer innovaties om partnerships en allianties vragen, en hoe je die het best ontwikkelt

donderdag 24 maart 2022
Zorg voor controle op het realiseren van jouw innovatieproject binnen de organisatie en het succesvol lanceren in de markt

donderdag 21 april 2022
Zorg voor een gecontroleerde rebranding die door elke innovatie wordt uitgelokt

donderdag 19 mei 2022
Impactsessie

PRAKTISCH
Elke sessie gaat door van 8u00 tot 12u00, met uitzondering van de sessie op donderdag 21 oktober 2021 (13u00 - 17u00) en de impactsessie op donderdag 19 mei 2022 (18u00 - 21u00). Welkomstkoffie en koffiekoeken staan klaar. ’s Middags voorzien we een lichte lunch. 

Confidentialiteit en een open sfeer zijn de belangrijkste voorwaarden voor het welslagen van de sessies. In geval van deelnemers uit dezelfde sector zal steeds de eerst aangemelde deelnemer gecontacteerd worden.

De kostprijs bedraagt € 1.995  (excl. btw) per persoon. Voor de inschrijving van een collega (2de persoon van hetzelfde bedrijf) betaal je € 1.650 (excl. btw). Onder bepaalde voorwaarden is gedeeltelijke subsidiëring via KMO-portefeuille mogelijk (KMO-portefeuille erkenningsnummer: DV.O107340). Kosteloos annuleren kan schriftelijk tot en met donderdag 2 september 2021.

Locatie
VKW Limburg Pop-Up
Kunstlaan 16
3500 Hasselt
België
Datum
2021-09-24T08:00:00
Tijd
2021-09-24T08:00:00
Prijs
€ 1.995 excl. btw (2de persoon: € 1.650 excl. btw)