20200605 Boost your business WEBSITE DEF

Online masterclass | How to boost your business

NEEM JE ORGANISATIE OPNIEUW ONDER DE LOEP

De corona-crisis heeft de wereld op zijn kop gezet. Wij stevenen af op de grootste recessie sinds de Great Depression. Zowel rijke landen als de groeilanden zijn getroffen. De rijke landen zullen wellicht bij de huidige Great Lockdown een daling mogen ervaren van rond de -6% GDP (Global Domestic Prodcut). In de eerstkomende drie jaren zullen we geconfronteerd worden met sterk krimpende markten en verzwakte koopkracht. Tijd dus om jouw business-strategie opnieuw onder de loep te nemen.

In ‘How to boost your business’ willen we jou wapenen met de juiste adviezen. De diepe crisis betekent dat alle oude strategieën herzien moeten worden. Zo’n 9% van de bedrijven komen beter uit een recessie omdat ze kiezen voor een bepaalde business strategie. In de eerste sessie over business-strategie vragen we ons dan ook af wat dan wel de winnende business-strategie is. En in de vijf volgende sessies wordt er dieper ingegaan wat die winnende strategie betekent op het vlak van vijf bedrijfsdomeinen, namelijk finance, sales, marketing, leiderschap en veiligheid. Zoals steeds staat ook ervaringsuitwisseling centraal.

Bestemd voor
Bedrijfsleiders en ondernemers die hun strategie willen herbekijken in tijden van Corona en concrete handvaten willen krijgen om hier mee aan de slag te gaan.

PROGRAMMA

Vrijdag 5 juni 2020
Business strategie | Geert Vanhees – 4Growth

Uit empirisch onderzoek van de Harvard Business School blijkt dat tijdens de laatste drie grote recessies, 17% van de bedrijven faalden. 80% van de bedrijven hadden 3 jaar nodig om hetzelfde niveau te halen als voor de crisis. Maar 9% van de bedrijven kwam beter uit de crisis dan ervoor. Welke strategie hebben deze 9% winnaars in krimpende markten gehanteerd? Met een heel aantal concrete to do’s wordt deze winnende business strategie besproken.

Vrijdag 12 juni 2020
Finance en Digital finance | Jo Vanderstegen & Nele Vandewal – Deloitte

  • Financiële scenarioplanning als haalbaarheidstoets en gids in onzekere tijden!
    • Hoe kunnen we de heropstart op korte termijn verzekeren?
    • Hoe kunnen we de continuïteit op lange termijn waarborgen?
  • Optimaal gebruik van de financiële bazooka als buffer voor de toekomst
  • Jouw management dashboard als basis voor het nemen en opvolgen van strategische beslissingen.
  • Optimalisatie en digitalisatie van jouw bedrijfsprocessen.
  • Hoe groeien jouw financiële medewerkers uit tot finance business partner?
  • Cashforecasting als noodzakelijke tool om jouw business te boosten!

Dinsdag 16 juni 2020
Sales | Chris Delvaux – Thrust

  • Hoe kan je sales fundamenteel vernieuwen en future-proof maken in deze crisis?
  • Wat kan je als bedrijf aanpassen in het licht van nieuwe klantgewoonten en moeilijke economische tijden?
  • Hoe kan je als bedrijf snel reageren om klanten en omzet te herstellen?
  • Zullen we in de toekomst niet minder sales mensen nodig hebben om hetzelfde of meer te realiseren?

Vrijdag 19 juni 2020
Communicatie en marketing | Maarten Princen & Jan Martens – Expliciet

  • Wat is de impact van een crisistijd op marketingbeleid?
  • Investeer je verder of schroef je je investeringen terug?
  • Hoe haal je het onderste uit de kan en laat je elke euro tellen?
  • Hoe meet je het rendement en hoe stuur je bij waar nodig?

Woensdag 24 juni 2020
Leiderschap in tijden van crisis | Leon Vliegen  & Frank Philippaerts – Fly consult

  • Hoe inspireer en engageer je mensen tot wendbaarheid?
  • Hoe apreci’l’eer je het positieve en bouw je aan veerkracht?
  • Hoe implementeer je op een gedisciplineerde wijze?
  • Hoe riskeer je slim en innoveer je voor de toekomst?

Vrijdag 26 juni 2020
Veiligheid en preventie | Mieke Dezeure & Chris Honings - IDEWE

  • Wat is de rol van de arbeidsarts in tijden van corona?
  • Hoe kan je op een veilige en gezond manier de continuïteit van de bedrijfsactiviteiten waarborgen, rekening houdend met de specifieke omstandigheden ten gevolge van de corona pandemie?
  • Hoe vermijd je dat sluimerende medische of psychosociale bezorgdheden het verder werken hypothekeert?

PRAKTISCH

Elke sessie gaat door van 9u00 – 12u00. Er zal voldoende pauze worden ingebouwd. Na inschrijving ontvang je een bevestiging met een link naar de online masterclass waar je kan deelnemen.
Wil je graag de opleiding volgen, maar denk je dat bepaalde sessies misschien geschikter zijn voor je collega(‘s)? Dat kan! Je schrijft met je bedrijf in en laat telkens één collega afvaardigen die de sessie volgt. Gelieve ons dit wel even door te geven via nele.vandael@vkwlimburg.be

De kostprijs bedraagt € 595 (excl. btw) per persoon. Onder bepaalde voorwaarden is gedeeltelijke subsidiëring via KMO-portefeuille mogelijk. Let wel, subsidie is persoonsgebonden en enkel mogelijk op de totale kostprijs en voor wie alle sessies volgt. Kosteloos annuleren kan schriftelijk tot en met woensdag 3 juni 2020.

Locatie




Datum
2020-06-02T09:00:00
Tijd
2020-06-02T09:00:00
Prijs
€ 595,00 exclusief btw