2020 HR Labo Thuiswerk WEBSITE

Opleiding 'Thuiswerk, een nieuwe realiteit?'

MAAK VAN THUISWERK EEN SUCCES MET HET THUISWERK-LABO

De gezondheidscrisis brengt heel wat permanente veranderingen met zich mee, de normalisering van thuiswerk is daar zeker één van. 45% van de werkgevers geeft dan ook aan te willen evolueren naar een toekomstgericht thuiswerkbeleid.

Hoe je je toekomstgerichte beleid op een duurzame manier verankert in je organisatie? Dat begint met een correct juridisch kader, maar gaat ook veel verder.

Spelen deze uitdagingen ook binnen jouw sector? Dan is een thuiswerk-labo i.s.m. Acerta dé oplossing.

In het HR-labo gaan we concreet en interactief aan het werk rond het opstellen van een duurzaam thuiswerkbeleid. Een HR-labo omvat deze ingrediënten:

  • Een doelgroep analyse
  • Een thuiswerkpolicy en gedragspolicy
  • Een actieplan op vlak van het ontwikkelen van gedrag, kennis en competenties
  • Een overzicht van de nodige tooling in geval van thuiswerk
  • Een kosten-baten analyse
  • Een impactanalyse en langetermijnvisie

Sarah De Groof - Senior legal consultant Acerta, gastdocente KU Leuven. Sarah De Groof is geïntrigeerd door het evenwicht tussen privé en werk. Dat onderzocht ze grondig aan de KU Leuven in haar doctoraatsstudie "Arbeidstijd en vrije tijd in het arbeidsrecht: een juridisch onderzoek naar work-life balance". Ze is ook gastdocente aan de KU Leuven en doceert er arbeidsrecht. Bij Acerta zet ze de theorie om in de praktijk en gaat samen met organisaties en ondernemingen op zoek naar hoe ze hun medewerkers gemotiveerd kunnen houden. Met een flexibel en aantrekkelijk loonpakket bijvoorbeeld. Of door keuzemogelijkheden aan te bieden op het vlak van arbeidstijd: flexibele werkroosters, thuis- en telewerk, enz. Ze zorgt er daarbij steeds voor dat de gekozen oplossingen juridisch correct en gedragen zijn, met een gunstig effect op de work-life balance van medewerkers. 

Kristel Minten - HR Project manager
Kristel Minten is HR-architect en transformatiemanager bij het team BoostHr. Dit team adviseert en ondersteunt HR-departementen om hun werking en koers te optimaliseren. Gewapend met grondige HR-kennis en project- en procesmanagement skills, slaagt Kristel erin om HR-afdelingen klaar te maken voor de uitdagingen van de toekomst. 

Bestemd voor HR-verantwoordelijken, zaakvoerders

PROGRAMMA

Woensdag 9 december 2020

  • Hoe past thuiswerk in de missie, visie en waarden van je onderneming?
  • Doelgroep-analyse met het oog op de verdere implementatie van thuiswerk.
  • Ontwerpen van langetermijnvisie met de impact van thuiswerk op andere HR-activiteiten.
  • Ontwerpen van principes/afspraken m.b.t. thuiswerk voor de onderneming en uitwerken tot een heuse thuiswerkpolicy.
  • De uitgangspunten in kaart brengen voor een beleid dat motivatie van medewerkers kan stimuleren.

Woensdag 16 december 2020

  • In kaart brengen van het gewenste gedrag en afspraken voor medewerkers en leidinggevenden.
  • In kaart brengen van de acties die nodig zijn per departement op vlak van processen, systemen en mensen om de dienstverlening te waarborgen in geval van thuiswerk.
  • Kosten-en batenanalyse van thuiswerk en uitwerking in een business case.
  • In kaart brengen van de impact op arbeidsovereenkomsten:
    • Arbeidstijd & thuiswerk
    • Aandeel kantoortijd & thuiswerktijd
    • Onkostenvergoeding
    • IT-ondersteuning

PRAKTISCH

Elke sessie gaat door van 8u00 tot 12u30. Welkomstkoffie en koffiekoeken staan klaar. ’s Middags voorzien we een broodjeslunch.

De kostprijs bedraagt € 850 (excl. btw) per persoon. Voor de inschrijving van een collega (2de persoon van hetzelfde bedrijf) betaal je € 425 (excl. btw). Per bedrijf mogen er maximum 2 personen inschrijven. Onder bepaalde voorwaarden is gedeeltelijke subsidiëring via KMO-portefeuille mogelijk. Kosteloos annuleren kan schriftelijk tot en met woensdag 2 december.

In samenwerking met:

Logo in samenwerking met Acerta

Locatie
VKW Limburg Pop-Up
Kunstlaan 16
3500 Hasselt
België
Datum
2020-12-09T08:00:00
Tijd
2020-12-09T08:00:00
Prijs
€ 850,00 (excl. btw), 2de persoon van hetzelfde bedrijf € 425,00 (excl. btw)

Persoonlijke gegevens

Schrijf eerst jezelf in, verzend deze inschrijving. Nadien kan je pas een extra deelnemer zoals partner of zakenrelatie inschrijven.
Inschrijving:
mezelf
partner/echtgeno(o)t(e)
zakenrelatie of collega
Voornaam*):
Achternaam*):
Functie:
Bedrijf*):
Adres:
Postcode:
Gemeente:
Ondernemingsnummer:
Tel./GSM*):
E-mail*):
PO nummer:
Ondernemingsnummer t.b.v. facturatie:
Afwijkende afspraken m.b.t. facturatie:
Ja
Nee
Toelichting afwijkende afspraken:
Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in de vorm van foto en/of film - dat nadien via mediakanalen kan worden gebruikt.