2020 Social Media Mondays WEBSITE

Social media mondays

LET’S GET SOCIAL

Het sociale media landschap is de laatste jaren sterk veranderd. Vijf jaar geleden was Snapchat nog dé hype, vandaag is TikTok alomtegenwoordig. Dat je de bomen door het bos soms niet meer ziet, is dus geheel normaal. Maar toch kan je er niet meer omheen en is sociale media ook een van dé manieren om zelfs jouw business te laten boosten. Bijblijven is dus de boodschap en experimenteren troef. Maar op welke manier ga je nu aan de slag met al die sociale media kanalen en hoe bereik je de juiste doelgroep?

Tijdens Social Media Mondays, i.s.m. UCLL, word je ondergedompeld in de wondere wereld van social media en krijg je praktische tips en tricks van verschillende experten om jouw bedrijf helemaal social media-proof te maken.

Bestemd voor
Zaakvoerders, communicatiemedewerkers, administratieve (HR) medewerkers, die de basis van sociale media kennen en er kunnen werken, maar er graag nog gerichter mee aan de slag willen gaan en een gedegen sociale media beleid willen implementeren in zijn/haar bedrijf.

PROGRAMMA

Maandag 5 oktober 2020
Sociale media als strategisch kanaal voor je bedrijf
Jan Martens en Maarten Princen, zaakvoerders bij marketingbureau Expliciet

Alles start met strategie en strategie start met kritisch nadenken over je doelstellingen en verwachtingen. Het is dus cruciaal dat je je team bewapent met de kennis over de opportuniteiten die er zijn op sociale media platformen voor je organisatie. 
In deze sessie leer je de verschillende sociale media platformen en hun karakteristieken. Ontdek je de belangrijkste voordelen van sociale media communicatie voor bedrijven: cases en voorbeelden. Leer je de Buyer’s Journey-fasen en de situering van sociale media en hoe je je lead generation verbetert. En bepaal je de do’s en dont’s van een succesvolle sociale media aanpak.

Maandag 19 oktober 2020
Corporate branding: community building
Jeroen Peeters, marketing coördinator bij Toerisme Limburg

Sociale media platformen zijn ondertussen de derde plek geworden in ons leven. Facebook kan je bijvoorbeeld vergelijken met een groot praatcafé waarin je zowel vrienden als onbekenden kunt tegenkomen. Ontdek over welke unieke aspecten je firma beschikt om daarrond een gesprek op te starten met potentiële klanten.
In deze sessie leer je concreet hoe je een social media content plan kunt opstellen en implementeren dat een duurzame community opbouwt rond je merk, medewerkers, producten en diensten.          

Maandag 26 oktober 2020
Personal branding: LinkedIn & Social selling
Erendiz Ates, trainer & coach LinkedIn & Social media en zaakvoerder van AZ solutions

Sociale media draait om persoonlijk te gaan met anderen. Kaart aan hoe je je expertise en persoonlijke verhalen kunt delen met anderen op een authentieke manier door te leren wat de best practices zijn op LinkedIn en Social Selling en welke firma’s het goed doen in je sector.
In deze sessie leer je concreet hoe je je doelgroep kan bereiken, de betrokkenheid op je berichten vergroten en je naamsbekendheid versterken aan de hand van een optimaal LinkedIn-profiel en een brand die onderscheidt van anderen.

Maandag 9 november 2020
Rekruteren via sociale media
Jente Joris, partner en content director bij RCA

Je toekomstige medewerkers zijn allemaal gebruikers van verschillende sociale media platformen. Je vacatures kun je ook delen via sociale media om in contact te kunnen komen met zoveel mogelijk potentiële kandidaten.
In deze sessie leer je hoe je je firma aantrekkelijk kunt positioneren als een betrouwbare en zorgzame werkgever die geeft om zijn medewerkers. Je leert welke opties er zijn om vacatures te publiceren en hoe de bestaande medewerkers als ambassadeur kunnen ingezet worden op de sociale media platformen.

Maandag 23 november 2020
Sociale media als advertentiekanaal 1: bereik en conversie via sociale media
Kutlu Taskin Tuna, docent en coördinator Digital marketing en zaakvoerder van Learnable

Je mag ervan uitgaan dat bijna iedereen op sociale media zit. Je potentiële klanten ook. Het is dan slim om je realisaties, klantengetuigenissen en aanbiedingen te tonen aan hen.
In deze sessie leer je hands-on hoe je kunt adverteren op sociale media aan de potentiële klanten die op zoek zijn naar je product en diensten. En je leert hoe je je website bezoekers, je bestaande klanten en hun connecties kunt bereiken op sociale media.

Maandag 7 december 2020
Sociale media als advertentiekanaal 2: bereik en conversie via sociale media
Kutlu Taskin Tuna, docent en coördinator Digital marketing en zaakvoerder van Learnable

Elke euro die je uitgeeft aan advertentie moet renderen volgens de principes van online marketing. Het is dan logisch dat je wil weten welke advertentie wat heeft opgebracht.
In deze sessie leer je hands-on hoe je je sociale media advertenties kunt rapporteren om de nodige optimalisatie beslissingen te nemen. Je leert op welke cijfers je moet opletten als adverteerder en welke tracering technieken van belang zijn voor een juiste rapportage.

PRAKTISCH

Elke sessie gaat door van 17u30 tot 20u30 bij Campus UCLL Diepenbeek. Drank en broodjes zijn voorzien. Lesmateriaal wordt digitaal of op papier ter beschikking gesteld. Dit is in de prijs inbegrepen. Tijdens de sessies en/of de pauze is er gelegenheid om aan ervaringsuitwisseling te doen en te netwerken. Uiteraard houden we rekening met de situatie omtrent Corona en nemen we de nodige veiligheidsmaatregelen in acht. Onder het motto: fysiek als het kan, digitaal als het moet.

De kostprijs bedraagt € 800 (excl. btw) per persoon. Voor de inschrijving van een of meerdere collega’s (2de persoon van hetzelfde bedrijf) betaal je € 700 (excl. btw). Onder bepaalde voorwaarden is gedeeltelijke subsidiëring via KMO-portefeuille mogelijk. Kosteloos annuleren kan schriftelijk tot en met maandag 28 september 2020.

Locatie
Hogeschool UCLL
Agoralaan 1
3590 Diepenbeek
Belgiƫ
Datum
2020-10-05T17:30:00
Tijd
2020-10-05T17:30:00
Prijs
€ 800 excl. btw